Haber

Gerçek ve sanal dünyalar bu konseptte birleşiyor: Audi activesphere

CARMEDYA.COM -Audi, dünya konsept model serisinin dördüncüsü olan Audi activesphere konseptini tanıttı ve serinin doruk noktası oldu.

2021’de tanıtılan Audi skysphere roadster, Nisan 2022’de Audi grandsphere sedan ve Audi urbansphere konseptlerinin ardından marka, şimdi de çok yönlü gövde tasarımına sahip dört kapılı bir crossover coupe modeli sunuyor.

4,98 metre uzunluğundaki otomobil, yerden yüksekliği ve arazi kabiliyetini gösteren 22 inçlik büyük tekerlekleri olan lüks sınıf bir otomobil. SporBir arabadan daha fazlası olduğunu gösteriyor.

Activesphere’in Sportback arkası, bir düğmeye basarak açık bir kargo alanına (“aktif sırt”) dönüştürülebilir. Bu sayede e-bisiklet ya da su ve kış sporları ekipmanları taşıma imkanı sunuyor.

Zıtlıkları bir sentezde birleştiren Audi activesphere, hem yolda hem de yerde eşit derecede usta olan tahrik sistemi ve süspansiyon ile çok yönlülükte standartların üzerinde olduğunu kanıtlıyor. Direksiyon simidi ve pedallar, sürücünün otomobili etkin bir şekilde kontrol etmesini sağlarken aynı zamanda yolda daha fazla zaman geçirmek için otonom sürüş imkanı sunuyor. Klasik orantıları ve çizgileri ile dinamik ve şık bir coupe görünümüne sahip olan model, sadece birkaç saniye içerisinde birinci sınıf bir kamyonete dönüşebiliyor.

Activesphere, Malibu’daki Audi Design Studio’da bir Audi Sportback’in zarafetini, bir SUV’un pratikliğini ve gerçek arazi yeteneklerini birleştiren yeni bir crossover olarak tasarlandı.

Audi activesphere, 600 km’yi aşan menzili ve 800 volt teknolojisi sayesinde son derece hızlı şarj süreleri ile elektrikli araçların sürdürülebilirliğini, dinamikliğini ve uzun mesafe kabiliyetini bir araya getiriyor.

Uygun konumda otonom sürüş, yeni ekran ve işletim teknolojisi sayesinde sürücülere ve yolculara aktif alanda çeşitli durumlarda kullanılabilecek yeni bir özgürlük düzeyi sunuyor. Yenilikçi işletim konsepti Audi Dimensions, dijital içeriği yolcuların görüş alanında gerçek zamanlı olarak görüntüleyerek fiziksel ve sanal dünyaları birleştiriyor.

Her şey aracın içinde gizlidir.

Yüksek teknolojili Artırılmış Gerçeklik gözlükleri, gerçek ortamın ve rotanın bir görünümünü sunarken aynı anda 3D içerik ve etkileşimli öğeleri görüntüler ve sürücüler ve yolcular için farklı şekilde yapılandırılabilir. Bu, sürüş durumu ve navigasyon gibi sürüşle ilgili bilgilerin sürücü tarafından görüntülenebileceği anlamına gelir. İçeride, kontrol panelleri ve diğer sanal ekranlar minimalist bir tasarımla çıplak gözle görülemeyecek şekilde gizlenmiştir. Araçtaki yolcular, kontrol panelleri ve sanal ekranlar gibi dokunmaya duyarlı alanları çıplak gözle göremezler ancak Artırılmış Gerçeklik-AR optikler ve kulaklıklar sayesinde bu alanlara dokunduklarında gerçek zamanlı tepki verebilir ve işlev görebilirler.

fütüristik tasarım

4,98 metre uzunluğunda, 2,07 metre genişliğinde ve 1,60 metre yüksekliğindeki boyutları, Audi activesphere konseptini premium segmentin bir üyesi yapıyor. Elektrikli otomobil mesafesine (2,97 m) sahip olan model, yolcular için maksimum ayak mesafesi sunuyor. Audi activesphere konsepti, sanki tek bir kalıpmış gibi her açıdan yekpare görünüyor.

Büyük 22 inç jantlar ve çarpıcı yerden yükseklik, Audi modellerine özgü düz kabin ve dinamik bir tavan kemeri, araca bariz bir şekilde formda olan bir spor arabanın oranlarını verir.

285/55 lastikler, her tür arazi için yeterli alana sahiptir ve konturlu sırtları sayesinde aktif kürenin arazi kabiliyetini vurgular. Hareket edebilen segmentlere sahip tekerlekler, arazi kullanımında optimum havalandırma için açılır ve yolda sürüş sırasında optimum aerodinamik için kapanır. İki ön kapıdaki kamera aynaları da sürtünmeyi en aza indirecek şekilde özel olarak tasarlanmıştır.

Cam yüzeyler aracın gövdesinin önemli bir parçasını oluşturur. Activesphere’in ön alanı yolculara aracın önünde geniş görüş sağlamak için şeffaf cam olarak tasarlanmış ve Singleframe marka yüzüne sahiptir.

Kapı altlarındaki cam yüzeyler, arazi modundayken doğal dünya ile iç zemin arasındaki sonu ortadan kaldırıyor gibi görünüyor. Geniş, kavisli bagaj kapağındaki camlar optimum aydınlatma sağlarken tavan da şeffaftır ve iç mekanı son derece parlak hale getirir.

Dış kısım, özellikle aracın arazi kabiliyetine hitap ediyor ve hacimli çamurluklar, değişken, elektronik olarak kontrol edilen quattro dört tekerlekten çekiş sistemini canlandırıyor. Audi activesphere’in yerden yüksekliği; 208 milimetrelik taban yüksekliğinden arazide kullanımda 40 milimetre artırılabiliyor, yolda kullanımda ise aynı oranda alçaltılabiliyor.

Allroad yerine Aktif Sportback

Değişken yerden yükseklik, bir Audi model ailesini anımsatıyor: 2000’den beri C ve sonraki B segmentlerinde sadık bir hayran kitlesine sahip olan Audi allroad. Activesphere, bir sportback’in tasarım öğelerini ve teknik donanımını bir araya getiren ilk modeldir. araba ve bir allroad. Audi’nin bu yeni gövde varyantını allroad yerine “Active Sportback” olarak adlandırmasının nedeni budur.

Sportback ve Active Back – değişken mimari

Audi activesphere konseptinin özellikle arka kısmı, müşterilerinin aktif yaşam tarzını yansıtıyor ve Sportback siluetinin çekiciliğinden ve sportifliğinden ödün vermeden spor malzemeleri ve malzemeleri gibi eşyaların taşınmasını mümkün kılıyor.

Gerekirse sırtın alt kısmı ve sırtın dikey kısmı yatay olarak katlanır ve Active Back denilen geniş bir kargo alanı açılır. Arka bölümün yanal yüzeyleri ve C sütunları dinamik silueti korumak için sabit kalırken, kabini izole etmek için arka koltukların arkasında motorlu bir bölme açılıyor.

Şimdi başlangıç ​​noktası iç

Audi skysphere, grandsphere, urbansphere ve şimdi de activesphere’in ortak isim bileşeni iç mekanı temsil ediyor. Kilovat ve km/s veya yanal hızlanma artık bu yeni nesil arabaların tasarım özelliklerinin ön saflarında yer almıyor. Başlangıç ​​noktası artık yolcuların seyahat ederken yaşadığı ve deneyimlediği iç mekân.

İnsan odaklı, fonksiyonel ve minimalist iç mekan

Audi activesphere içindeki dikey ve yatay yüzeyler dik açılarıyla birlikte mekanın mimarisine hakimdir. İç mekanlar, merkezi bölgenin üstünde ve altında ön planda koyu renkler (siyah, antrasit ve koyu gri) ile yatay kontrast renklere sahiptir. Diğer dört koltuk orta konsolun uzantıları gibi sarkıyor.

Audi activesphere konsepti otonom modda sürüş yaparken gösterge paneli, direksiyon simidi ve pedallar görünmez bir konuma kayboluyor. Özellikle ilk koltuk sırasında sürücünün önündeki aktif alanın ön ucundan itibaren geniş bir alan açılıyor. Sürücü direksiyon simidini devralmak isterse, gösterge paneli direksiyon simidi ile birlikte ön camın altındaki düz konumundan düz bir şekilde döner.

Audi activesphere’deki mimari ve ferahlık hissi, büyük ölçüde uzun, tam boy orta konsol tarafından belirlenir. Ayrıca depolama alanları ve soğutmalı veya ısıtmalı araç içi bar da vardır. AR sistemi için dört AR seti, tavana monte bir konsolda tüm yolcuların kolayca erişebileceği şekilde tutulur.

Fiziksel gerçeklik ve dijital alan birleşiyor

Audi activesphere konsept modeli ilk kez fiziksel gerçekliği dijital alanla birleştiriyor. Yeni sistemin en değerli modülü, her sürücü ve yolcu için farklı sunulan yenilikçi AR gözlük ve kulaklıktır.

Audi activesphere konseptinde sunulan eşsiz optik hassasiyet, en yüksek çözünürlük ve tam kontrast, kullanıcı direksiyon başındayken çıplak gözle görülemeyen kontrol yüzeylerini ve ekranları görünür kılar.

Başka bir deyişle, kullanıcı başlangıçta tamamen bilgilendirme amaçlı olan sanal içeriği görüntüleyebilir. Kullanıcı gözüyle bilgiye odaklanırsa sistem daha detaylı bilgi de gösterir. Kullanıcı odaklandığında ve örneğin hareketlerle etkileşime geçtiğinde, içerik aktif ve etkileşimli bir öğe haline gelir.

Kullanıcı arabirimi, kullanıcının işlevleri kontrol etme bakışını sezgisel olarak takip ederek gerçek zamanlı olarak değişikliklere tepki verir.

Audi activesphere’in sistematik, geniş iç mekanında ihtiyaç duyulan unsurlar, yalnızca kullanıcıların ihtiyaç duyduğu zaman görünür ve gerçek dünyada olduğu gibi sezgisel olarak çalıştırılabilir: klima kontrolü veya hoparlörün üzerindeki eğlence ve ses etkileşimli paneli gibi.

Bu teknolojinin imkanları oldukça fazladır; Örneğin, arazi modunda, yüksek çözünürlüklü 3D topografya grafikleri gerçek konuma yansıtılabilir ve navigasyon ve varış noktası hakkında bilgiler görüntülenebilir.

AR kiti kullanıcıları ile otomobilin ortasındaki ilişki ve ekosistem, otomobilin dışındayken bile sayısız olasılık sunuyor. Örneğin, bugün navigasyon rotaları veya araç bakımı oturma odanızdan bir dizüstü bilgisayar veya tablette hazırlanabilirken, gelecekte AR teknolojisi ve AR kiti gerekli olan tek donanım olacaktır.

Buna karşılık, activesphere kullanıcısı bisiklet parkurunda gezinmeye veya yokuş aşağı kayak yaparken ideal inişi bulmaya yardımcı olmak için kulaklıklarını arabadan çıkarıp kayak pistine çıkarabilir.

KKD – özelleştirilmiş tahrik teknolojisi

Audi activesphere konsepti, boyutları ve performans düzeyi nedeniyle Audi’nin en yenilikçi elektrikli tahrik sisteminin kullanımına uygundur: Premium Platform Electric veya kısaca PPE.

Audi grandsphere ve Audi urbansphere konsept otomobilleri gibi, activesphere konsepti de seri üretim için bu modüler sistemi kullanır. KKD’ye dayalı ilk Audi üretim araçlarının 2023 yılı bitmeden arka arkaya sunulması planlanıyor.

KKD, elektrikli tahrik sistemleri için özel olarak tasarlanmıştır ve bu nedenle, arabaların sürüş özelliklerini, ekonomiyi ve paket seçeneklerini güzelleştirmek için teknolojinin tüm avantajlarından yararlanabilir.

Geleceğin KKD filosunun temel unsurlarından biri, aksların ortasında bulunan bir pil modülüdür; Audi activesphere konseptinde yaklaşık 100 kWh güç depolar. Tüm araç genişliğini aksların ortasında kullanmak, batarya için nispeten düz bir sistem elde etmeyi mümkün kılar.

Dört tekerlekten çekişli Audi activesphere konseptinin ön ve arka akslarındaki elektrik motorları birlikte toplam 325 kW güç ve 720 Newton metre sistem torku sağlıyor. Ön ve arka tekerlekler, beş bağlantılı bir aks ile birbirine bağlanmıştır.

800 volt ile hızlı şarj

Gelecekteki tüm KKD modellerinde tahrik teknolojisinin kalbi, 800 voltluk şarj teknolojisi olacaktır. Bu da Audi e-tron GT quattro gibi akünün hızlı şarj istasyonlarında çok kısa sürede 270 kW’a kadar şarj edilmesini sağlıyor. Bu devrim niteliğindeki teknoloji, KKD ile ilk kez yüksek hacimli orta sınıf ve lüks segmentlere girecek.

KKD teknolojisi, geleneksel bir yakıt ikmal süresine yaklaşan şarj sürelerine izin verir. Sadece 10 dakika, araca 300 kilometrenin üzerinde güç sağlayacak enerjiyi elde etmek için yeterli olacaktır.

Ve 25 dakikadan kısa bir sürede, 100 kWh’lik bir pil yüzde 5’ten yüzde 80’e şarj olur. 600 kilometreden fazla menzile sahip olan Audi activesphere, uzun mesafeler için son derece uygundur.

>

Kaynak: Carmedya.com / Araba

erdekajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu