Çin, manyetik raylı tren sisteminin ilk hızlı manşon testlerini yürütüyor
Çin’in manyetik raylı tren teknolojisini geliştirmek için kurduğu hızlı manşon tünelinde ilk hareket testlerini gerçekleştirdiği bildirildi.
China Space News’in haberine göre, China Aerospace Science and Industry Corporation (CASIC) tarafından ülkenin kuzeyindeki Shaanxi eyaletinin Datong şehrinde kurulan hızlı kovan tünelinde 14 Ocak’ta testler gerçekleştirildi.
Manyetik kaldırma teknolojisi ile muhteşem baralara dokunmadan hareket eden taşıma podları, üç test sürüşünde saatte 50 kilometre hıza çıkarak tek seferde 210 metre hareket etti.
CASIC yetkilileri, harika iletken manyetizma, elektrik sistemleri, yapay zeka güvenlik kontrolleri, kablosuz bağlantı cihazları ve sensörlerin testlerde sorunsuz çalıştığını ve bu sayede daha yüksek hızlarda testlerin yapılmasının önünü açtığını belirtti.
Yetkililer, testler sırasında hızlı manşon tünelde hava basıncını düşürmek için vakumlama işleminin yapılıp yapılmadığına dair bilgi paylaşmadı.
CASIC’in Nisan 2022’de imalatına başladığı 2 kilometrelik hızlı tüp tünelde ilk testlerin bir yıldan kısa sürede tamamlanması kayda değer bir ilerleme olarak fiyatlanıyor. Geçen yıl, tünel yapım aşamasındayken küçültülmüş ölçekli bir kapsülle test sürüşü gerçekleştirildiği bildirildi.
Datong’da bulunan hızlı kollu tünelin önümüzdeki yıllarda 60 kilometreye genişletilmesi ve saatte 1000 kilometre hıza ulaşabilen manyetik raylı trenlerin geliştirilmesi hedefleniyor.
Manyetik levitasyon teknolojisi, normal ve hızlı trenlerde raylara temas etmeden hareket etmesini sağlayarak sürtünmeye bağlı aşınmayı önlerken, hızlı manşon tüneller hava basıncının vakumla düşürülmesi sayesinde sürtünmeyi azaltarak trenlerin tırmanmasını sağlar. yüksek hızlara.
Şu anda yüksek hızlı trenler maksimum 350-400 kilometre hıza ulaşabiliyor. Manyetik raylı sistemlerin altyapıyı yıpratmadan çok daha yüksek hızlara ulaşmasını sağlayacağı öngörülmektedir.
Fikir ilk olarak Elon Musk tarafından ortaya atıldı.
Hızlı manşon tünelleri ile nakliye alanında manyetik ray teknolojisinin kullanılması fikri ilk olarak SpaceX’in kurucusu Elon Musk tarafından ortaya atılmıştır. Musk, bu fikri hayata geçirmek için Boring Company adında bir tünel açma şirketi kurmuştu.
Ardından Virgin Galactic’in kurucusu İngiliz iş adamı Richard Branson, Hyperloop One adlı şirketi kurarak bu alanda çalışmaya başladı. Şirket, 2020 yılında manyetik raylar üzerindeki bölmelerle saatte 172 kilometreye varan hızlarda ilk yolcu taşımacılığı testini gerçekleştirdi.
Ancak her iki şirket de son yıllarda yüksek maliyetler ve teknik zorluklar nedeniyle projelerini rafa kaldırmış, Hyperloop One yolcu taşımacılığı projesinden vazgeçmiş ve Boring Company daha sonra Los Angeles’ta hızlı kovan yapmak için açtığı tüneli SpaceX’in otoparkına çevirmişti. çalışanlar.
Çin’in teknoloji kurumlarının geç girdikleri bu alanda daha ileri adımlar atmakta kararlı oldukları değerlendiriliyor.
Çin halihazırda 42.000 kilometreyi aşan dünyanın en büyük hızlı tren ağına sahip. Hükümet, sözde “hızlı trenlerin” maksimum hızını 2025 yılına kadar saatte 400 kilometreye çıkarmayı hedefliyor.